lördag 7 juli 2012

BDSM är faktiskt inte olagligt...

...eller "Om jag kidnappade någon hade jag inte låtit hen sms:a under tiden".

Triskelen, eller BDSM-emblemet.

Vet inte om ni sett det i tidningarna i veckan, men igår häktade de en 32-årig man för människorov här i Malmö. Och härmed tar jag denna snubbe i försvar. Så.

Bakgrunden är att han träffade en 16-årig tjej på nätet, de hade kontakt en kortare tid och bestämde träff i Kristianstad där tjejen bor. Killen sätter henne i en bil, handklovar henne och kör till Malmö. Från början låter det ju jävligt shady, men men....

Killen i fråga var medlem på www.darkside.se, en sida för folk som ägnar sig åt, eller är intresserade av, BDSM och olika fetischer. På hans presentation uttryckte han att han gillade bondage och dominans, att han ville piska tjejer etc. Nu säger visserligen tidningarna bara att de träffades på "nätet", men det är ju inte helt verklighetsfrämmande att tänka att det var där de fick kontakt. Då har tjejen dessutom ljugit om sin ålder, för Darkside har 18-års gräns.

Eftersom jag själv varit medlem där, och är stolt submissive (banne mig!) så känner jag att jag har väääääldigt svårt att tro att det här rörde sig om en riktigt kidnappning, snarare någon form av rapeplay/abduction som gick snett nånstans på vägen. Det är så enkelt att tänka sig, ingen av dem har kanske ordentlig koll på vad de pysslar med (som dominant part är det enormt viktigt att man är lyhörd och känner av gränser) och det blir missförstånd. Tjejen ångrar sig, men vågar inte säga till killen, hon är bara 16 för fan, och grips av panik och börjar sms:a sina föräldrar. Om jag var mamma och min dotter skickade

"Mamma, jag sitter i en främlings bil med handklovar på mig och han kör mig till Malmö och jag vill inte"

nog fan hade jag ringt polisen!!! Herregud, de lär ju ha blivit helt hysteriska! Men, att han ska sitta häktad för detta, det är helt sjukt. Jag är totalt övertygad om att det här bara är ett väldigt dåligt skött rollspel, de har inte haft klara regler (och viktigats av allt, lärt känna varandra först. Man låter inte främmande män handklova en.) och gått igenom detta ordentligt innan, tjejen ÄR alldeles för ung för att ha koll på vad hon går med på eller inte och så har hon fått panik och inte vågat säga till. Och så blir det såhär. Riktigt tråkigt.

För ungefär ett halvår sedan var det ett annat liknande fall, där en kille stod åtalad för att ha haft en tjej inlåst i en bur, gett henne blåmärken etc. Tjejen hade samtyckt hela tiden, men hennes föräldrar anmälde när de såg blåmärkena. Han blev (tack och lov) friad, och jag hoppas att även den här killen blir det till sist. Om jag nu har rätt och han inte är ett creepo, då får jag erkänna mitt fel då. Men allvarligt talat, som jag skrev i rubriken, vilken kidnappare låter sitt offer sms:a under tiden??? Det låter inte rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar