fredag 23 december 2011

De sju dödssynderna: Vrede

eller "Det var då själva FAAAAAAAAN!!!!!"

De som bestämde att vrede är en dödssynd är fan dumma i huvudet. Få saker är så frigörande som att bli riktigt heligt förbannad och bara primalvråla. Kasta tallrikar, slå i dörrar (eller som jag, sparka sjukt hårt på en stor sten, men det var mest dumt för jag gjorde mig rejält illa haha) och låta hela världen veta att "HEJ HÄR ÄR JAG OCH JAG ÄR SÅ JÄVLA ARG!"

För motsatsen till vrede må vara glädje, men så funkar det ju inte i verkligheten. Blir man aldrig arg på folk så kan det bli rätt jobbigt att vara människa. Man går och kokar och pyser och blir mer och mer bitter för varje andetag så till sist står man där i ICA-kön och har en Gudrun Sjödén-tant framför sig och trots att det asfula trähalsbandet kärringen har på sig kostade 899:- så ska hon ändå stå där och bitcha om nån mjölk som enligt henne borde kosta 8 kronor men som i kassan kostar 9, och man har bråttom och är faktiskt både varm och hungrig så till sist tar man upp nån påse frusna ärtor eller nåt (här väljer man ju självklart efter sin egen kundkorg) och bara drar den i fejjan på tanten som ramlar omkull och säkert bryter nåt......Och det är ju inte så stabilt. Bättre då att dra en tallrik i väggen hemma, det värsta som händer då är att man får dammsuga. 

1 kommentar: