fredag 22 juni 2012

Göteborg var fyllt av märkliga män...

..eller "Mitt företag omsätter 250 miljoner, alltså en kvarts miljard."

Ja, hemma igen från gbg så kan vi konstatera ovan rubrik. En parad av märkliga män, och idioten i rubriken tog fan priset. Vi var ute på Locatelli i onsdags för att få en sista gbg-fylla, och fram kommer en kort, rakad man i kostym och ber Mathilda passa hans påse (?) samtidigt som han placerar varsin Gin&Tonic framför oss. Sen kommer han tillbaka med 2 GT till (varav en skulle vara till hans "kompis", som vi är övertygade om aldrig fanns på riktigt), slår sig ner och öppnar med vad hans företag omsätter. Där ser man. Och det blev bara värre och värre, det visar sig att i den där påsen bar han runt på ett fucking diplom (haha, jag dööör) på att han tagit en examen i marknadsekonomi. Han visade även klassringen han hade fått, och när jag ifrågasatte häftigheten i detta kontrade han med "Jag ska få en Odd Fellow-ring nu i veckan också, vet du vad det är? Va va?". Herregud. Och jag var tydligen hans drömtjej, för han sa kanske 5-6 gånger till Mathilda "Kolla på din kompis, hon är minsann en RIKTIG kvinna, inget benrangel, så jävla bra". Och jag bara dog.
Sen hade han minsann ett hus i Eksjö också, och i Eksjö så är det 50% officerare, 50% läkare och resten (resten?) sjuksköterskor. Och detta var tydligen bra?
När han (äntligen) skulle gå så tar han sin "kompis" drink och ska skaka min hand, samtidigt som han ser mig djupt i ögonen och förklarar att jag är hans livs kärlek och att han hoppas att vi ses igen. Vad stolpskottet inte märker är att han vinklat drinken han har i handen så att det bara flödar GT nerför hans ben, så till sist får jag vifta lite med fingret och bara "du, du spiller lite där...."

Jag hoppas innerligt att han hittade nån brud som var mer imponerad än jag och frugan så han fick ligga lite. Han verkade behöva det, stackarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar