söndag 19 februari 2012

Solen skiner!

eller "Ska det bli vår nu? På riktigt? Snälla, det kan det väl få bli?"

Vaknar av att solen lyser på mig. Massor. Och jag blir så glad och förvirrad att jag traskar ut och röker i bara luvtröja och utan skor (obs! jag hade självklart byxor också. Ingen pussyshow för grannarna här inte), och håller på att frysa ihjäl. Det var visst fortfarande februari ja. Fast himla fint väder! :)

Jag längtar så sjukt mycket efter våren, det är helt galet. Jag vill slippa ha värsta projektet med jacka/vantar/mössa varje gång jag går utanför dörren, jag vill kuna sitta i trädgården och dricka kaffe och lösa korsord, jag vill ha den där första nästanvarma dagen när man kan sitta ute på Lilla Torg och dricka rosé, visserligen med jacka på och invirad i en filt, men ändå......

För övrigt kan jag starkt rekommendera svt:s nya serie "30 grader i februari" (http://svtplay.se/t/174686/30_grader_i_februari). Kjell Bergqvist gör en fantastisk insats med sin grymt obehagliga rullstolsman, jag blir alldeles illamående. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar