lördag 18 augusti 2012

Att bo på en åker gör mig effektiv....


....eller "07.41 och klarvaken, jomen tjena".

Jo precis. 07.41 vaknade jag av att bonden next door ville skörda ett fält. Med en traktor. Eller skördetröska kanske? Skit samma, något som väsnades sjukt mycket, så det vara bara att gå upp, dra på en luvtröja och ta en powerwalk.

Fick lite nya kompisar minsann.

Sen dess har jag hunnit tvätta, diska, äta frulle, dammsuga upp ett gäng spindlar (jävla kukhuvuden) och sticka massa varv på min halsduk. Och gjort helt rubbade saker som man aldrig pallar annars, typ torka skåpsluckorna i köket. Puh.
Nu ska jag ta ca. 1 års samlade pantflaskor (jag har för fan julmustflaskor under diskbänken) och skramla in till ICA och panta dom. Göra en insats för miljön you know. Duktiga mig :)


1 kommentar:

  1. Wohoo, vilka åtaganden :) Jag skulle nog tacka den där sovsömnsfridsberövaren till bonde om det gjorde mig så effektiv!

    SvaraRadera