lördag 11 augusti 2012

Västkusten i mitt hjärta!

...eller "Får jag inte bo i Bohuslän kommer jag att dö."

Hu. Jag gjorde misstaget att spendera sista semesterveckan i Grundsund hos fina Gustav och Marie. Det skulle jag INTE ha gjort. Jag visste ju hur det var sist, efter Emmas bröllop i Bovallstrand, när jag inte kunde tänka på annat än bryggor och klippor i flera månader efteråt, och försökte komma på var fan jag egentligen skulle jobba om jag bosatte mig där etc etc. Och nu har jag givetvis trillat dit igen.


Jamen ni förstår ju.
Och vi gick ut på bryggor för att kolla på båtar, men upptäckte att om man tittade ner i vattnet så såg man sjöstjärnor (alla färger och storlekar), krabbor, fiskar, räkor, maneter....Och jag blir som en 3-åring och hojtar högt och pekar och vill aldrig gå hem, och alla hus ser ut som dockhus och har 3-4 balkonger där man kan dricka kaffe, och alla pensionärer ser så oförskämt fräscha ut, slanka och solbrända i piffiga små outfits och kvinnorna har läppstift på vardagar och man måste åka färja för att ta sig till ställen (båttaxi. Man beställer fucking båttaxi.)......åååååh!

Så nu sitter jag på hemnet och har hittat ett kaptenshus med tillhörande sjöbod och brygga med plats för djupgående båt, och har räknat ut att om jag spara 8000 i månaden i 12 år så har jag till kontantinsatsen iallafall (hushelvetet kostar 12800000). Vinna på lotto, ja?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar