söndag 19 augusti 2012

Hot and bothered.....


...eller "Pust, flås, flämt."

Alltså. Det är så jävla varmt. Det är verkligen helt sjukt, jag var inne i stan för att träna och promenaden till-från bussen över åkern höll på att ta livet av mig. Det finns ingen skugga, ingen vind, bara värme värme och så lite insekter. Jag orkar inte mer. I morse vaknade jag med en svettpöl mellan tuttarna (mmm, jättefräscht) och det har jag fan inte gjort sen jag försökte sluta röka förra året och fick konstiga svettrubbningar av nikotinbristen.

Och semestern är slut och imorgon börjar skolorna och bussarna slutar köra på sommartabell, om hela samhället bestämt sig för att det är läge för höst kan väl vädret sluta sätta sig på tvären som en grinig 2-åring? Jag vill ha 11 plusgrader, halsdukar och gummistövlar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar